Para crear un e-portafolio
debemos plantexarnos una sería de pasos e decidir para cada un diferentes solución
no proceso. Pero o primeiro, é máis importante, é decirdir curso, materia e que
vas faces. Neste caso, 4º ESO para Bioloxía e Xeoloxía, concretamente xenética
e heredanza.
Pasos e solucións:
1. Que plataforma vas utilizar (Blogger, Google Sites,...)? No meu caso un
blog, este blog d Xeneciencia, parecenme fáciles de crear e actualizar,
permiten un deseño dinámico e permiten engadir moitos gadgets segundo a
necesidade de cada momento. Ademáis, podría crearse un blog tamén colectivo
para os traballos en grupo, a maiores dos blogs personais.
2. Que seccións obrigatorias debe ter o e-portafolios? Personalmente creo que debe
ter libertade de acción cada alumno, pero partindo dunha base de mínimos. Neste
base deberían estar as sección de presentación e introduciión da asignatura (obxectivos,
xustificación, temporalización,….), Actividades/Tarefas/Evidencias; Outras
actividades, Unha reflexión personal sobre expectativas, Arquivo de tarefas,
Avaliación das tarefas,… tamén incluiría un apartado de Apuntes, donde engadan
os contidos aprendidos (unha especie de resumo persoal).
3. É un portafolios individual ou de grupo? Como xa comentei antes, unha
combinación de ambos, momentos de productos individuais combinados con
colaboración en grupo. Podría facerse un personal para cada alumno ou grupo de
alumno, e un de aula para os traballos en grupo.
4. Con que periodicidade débese actualizar? Sempre que sexa necesario, dado
que as actividades teñen diferentes temporalizaciones, normalmente unha media
de 15 días entre actualizacións.
5. Que produto debe incluírse en cada unha das fases? Na fase de recopilación
de evidencias serían actividades feitas en clase (resultados, reflexións,…), na
selección de evidencias os resultados de cada tarefa (traballos en grupo, presentacións,
videos,…) e na fase de reflexión a valoración do traballo, do aprendido
(informe DAFO,….). O final deberían compilar todo nun documento ou dunha
maneira que permita ver toda a evolución do material, de forma organizada e que
quede publicada no blog para a súa revisión e reflexión (fase de publicación).
6. Que guías de axuda á realización do e-portafolios necesitarías? Incluiría
todas as guías que foran necesarios, para empezar un planing ou calendario que
lles permita organizarse, dado que son moitas materias. Tamén guías de
elaboración de calquera producto que requira certas habilidades (video, poster,…).
Debe terse en conta sempre as dificultades dos alumnos coas plataformas de
traballo, as novas tecnoloxías e incluso o problema de que non teñan na casa
ditos recursos.
Creo que todo esto se debe
plantexar con máis detalle pero deixando flexibilidade en todo momento para
adaptarse o alumnado, as circunstancias,…
Saudos
Jorge J.
No hay comentarios:
Publicar un comentario